مقالات زیادی درباره‌ی چگونگی نصب محصولات اوراکل بر روی نسخه‌های متعدد لینوکس وجود دارد، که توزیع فدورا هم یکی از آنها محسوب می‌شود. پیش از شروع فرآیند نصب هر گونه محصول اوراکل بر روی فدورا، حتما نکاتی که در زیر به آنها اشاره شده است را در نظر بگیرید.
 
س: آیا توزیع فدورا پشتیبانی هم می‌شود؟
ج: نه، این‌طور نیست. شما هرگز نباید نصب‌ محصولات اوراکل بر روی فدورا را جدی بگیرید!
 
س: چرا مقالاتی برای نصب محصولات اوراکل بر روی فدورا وجود دارد؟
ج: بسته‌های فدورا به زودی جایگزین بسته‌های RHEL می‌شوند؛ به همین خاطر من(یا بقیه) به شکل تفننی این‌جور چیزها را بر روی فدورا نصب می‌کنیم که ببینیم نتیجه‌شان چه می‌شود. چنین حرفی اصلا و ابدا رابطه‌ای با منطقی بودن این کار ندارد.
 
س: آیا پایگاه داده اوراکل بر روی فدورا نصب شده و کار می‌کند؟
ج: بله؛ با در نظر گرفتن چند نکته، هم نصب می‌شود و هم کار می‌کند؛ اما این به این معنا نیست که این کار، گزینه‌ای منطقی برای یادگیری چگونگی نصب اوراکل بر روی فدورا است.
 
س: من از فدورا روی دسکتاپم/لپ‌تاپم استفاده می‌کنم. آیا لازم است که اوراکل را مستقیما بر روی سیستم عامل نصب کنم؟
ج: نه، لازم نیست. من هم فدورا را روی دسکتاپم استفاده می‌کنم،‌ اما گزینه بهتر نصب یک VirtualBox بر روی دستگاه‌تان، تعریف یک ماشین مجازی و نصب اوراکل لینوکس بر روی VM است. بعد از آن می‌توانید محصولات اوراکل را روی آن سیستم عامل نصب کنید.
 
س: چرا پیشنهاد می‌دهید که از اوراکل لینوکس روی VM استفاده کنم؟
ج: اوراکل لینوکس از محصولات اوراکل پشتیبانی فوق‌العاده‌‌ای می‌کند، به همین خاطر نصب آن در VM همانند نصب محصولات بر روی سرورهای واقعی است. وقتی که یک توزیع پشتیبانی‌شده به شکل رایگان وجود دارد، چرا وقتمان را بر روی توزیع‌های پشتیبانی‌نشده تلف کنیم؟!!
 
س: من کمی با نصب محصولات اوراکل روی فدورا مشکل داشتم. می‌توانم با شما راجع به این مسائل تماس بگیرم؟
ج: نه، نمی‌شود. اگر چند نکته‌ای که پیش‌تر نوشتم را خوانده‌اید، جواب را می‌دانید. اگر می‌خواهید برای تفنن نصبش کنید، باشه مشکلی نداره، اما موقع مواجه‌شدن با مشکل دست‌تنها خواهید بود. من معمولا چند بار اوراکل را بر روی نسخه‌های جدید فدورا به شکل آزمایشی نصب می‌کنم، اما دست آخر عطای استفاده‌کردن از آن را به لقایش می‌بخشم و سراغ اوراکل لینوکس می‌روم. من این کار را به خاطر نصب پایگاه‌داده و نرم‌افزارهای سرور انجام می‌دهم. فدورا سیستم‌عامل دسکتاپ من است، اما موقع نصب محصولات اوراکل چندان کارآمد نیست.