تایپ کردن در کامند لاین ساده نیست. در ابتدا زمان زیادی وقتتون رو می‌گیره تا یاد بگیرید چطور کامندهای گوناگون کار می‌کنن ولی حتی بعد از اون هم شما باید در مورد اسامی فایلها و دایرکتوری‌ها بسیار دقیق باشید در غیر این صورت و دقیق نبودن شما باید کامندها را تکرار و تکرار کنید.

ولی!! همیشه در لینوکس راهی وجود دارد!! Bash  دارای یک کامند داخلی به نام shop  می باشد که به ما اجازه می دهد که option های گوناگونی برای command line ست کنیم. برای مثال با زدن دستور:

Shopt -s cdspell

ما به bash قابلیت تصحیح غلط های املایی هنگام تایپ نام دایرکتوری‌های را می‌دهیم  به عنوان مثال اگر شما به جای اینکه برای رفتن به دایرکتوری یوزر mghaffari دستور  cd /home/madhavifar  را بزنید به صورت خودکار bash اشتباه شما را تصحیح کرده و شما را به نزدیک ترین دایرکتوری از نظر اسمی که در اینجا /home/mghaffari  است منتقل می‌کند .

همچنین شما می توانید با استفاده از دستور:

Shopt -s nocaseglob

در هنگامی که اسم یک فایل را می‌زنید و tab  را فشار می‌دهید برای autocomplete  ، bash  برای ما search  و جست جوی فایل را به صورت  case-insensitive  انجام می دهد . توجه کنید که در این مورد bash  عملیات autocomplete  را به صورت case insensitive  انجام نمی‌دهد بلکه عملیات search  را به این صورت انجام می‌دهد .

برای نمونه فرض کنید که شما می خواهید به دایرکتوری Desktop  مراجعه کنید برای این منظور اگر قابلیت nocaseglob  را فعال کرده باشید اگر ما عبارت cd desk*  را استفاده کنیم ، به عبارتی از wild card  ها استفاده کنیم بعد از زدن دستورات به طور خودکار ما به دایکتوری Desktop  انتقال پیدا خواهیم کرد.

برای غیر فعال سازی قابلیتهای معرفی شده در بالا نیز کافیست به جای استفاده از سوییچ  -s  از سوییچ –u  استفاده کنیم .

برای دیدن تمامی option های قابل ست کردن برای shell  و همینطور فعال بودن و نبودن آنها نیز زدن دستور shop  کافیست .

On  به معنای فعال و off  به معنای غیر فعال می باشد .